جمعه , سپتامبر 20 2024

وزارت صنعت، معدن و تجارت استان البرز

وزارت صنعت ، معدن و تجارت استان البرز

 

آدرس : شهرستان کرج – خیابان شهید بهشتی – بعد از 45 متری گلشهر – خیابان ولیعصر(عج) – جنب شهرداری منطقه 6

شماره تماس : ۳۵۷۲۰-۰۲۶

کد پستی : ۳۱۹۳۶۶۳۱۳۴

نمابر :

سایت :

 

One comment

  1. امیرحسین ارجنه

    کشور عزیزمان ایران ، به لحاظ طبیعی دارای بیابان ها ،جاده های خاکی و کانون های ریزگرد زیادی می باشد. از طرفی به علت وسعت سرزمین و شرایط آب و هوایی گرم و خشک در بسیاری از مناطق ، امکان تغییر در کانون های گرد و غبار بسیار کم و پر هزینه است.
    شایسته است صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان که دلسوز این سرزمین هستند به فکر راهکاری دوستدار محیط زیست ، ارزان ، آسان و قابل اجرا در اکثر مناطق کشور باشند. نتیجه ی تلاش گروهی از دوستداران و دلسوزان ایران زمین ، دستیابی به فرمولی ویژه از مالچ معدنی است.
    مالچ معدنی ، محصولی است که سال هاست در کشور های توسعه یافته مثل ایالات متحده آمریکا ، برای تثبیت گرد و غبار در جاده های خاکی ، تثبیت ماسه در بیابان ها و همچنین به عنوان ضدیخ ، در فضول سرد برای همه ی سطوح استفاده می گردد. منطق عملکرد این مالچ به اینصورت است که با ذرات خاک مخلوط شده و هر زمان در معرض رطوبت قرار گیرد ، به حالت کاملا فعال ، رطوبت را از محیط شامل هوا یا آب سطحی دریافت می کند و تمایل به نگهداری آن دارد. این رفتار موجب بالا بردن و حفظ رطوبت محیطی که مالچ در آن حضور دارد می شود. از طرفی استفاده از غلطک در هنگام مالچ پاشی ، باعث ایجاد چسبندگی و تراکم بالا در سطح جاده می گردد. مجموعاً جذب رطوبت از طرفی و چسبندگی با محیط اطراف از طرف دیگر ، باعث کم شدن محسوس گرد و غبار در اثر باد یا رفت و آمد وسایل نقلیه روی سطح جاده می شود.
    واحد تحقیق و توسعه ی شرکت صنعت پتاس آسیا به محصول جدیدی دست یافته که انتظار عملکرد بهتری از آن می رود . این مالچ دوستدار محیط زیست بوده چرا که برخلاف مالچ نفتی ، فعال است و مانع رشد گیاه نمی شود.همچنین با کاهش گرد و غبار در محیط زراعی و باغات ، موجب افزایش چشمگیر طراوت ، رشد ، گل دهی و محصول گیاهان می گردد.از طرف دیگر در مقایسه با مالچ نفتی هیچ بو یا آلودگی ندارد و قیمت بسیار پایین و سهولت در اجرای مالچ پاشی ، از مزایای بارز این محصول دانش بنیان است . شرکت صنعت پتاس آسیا به عنوان اولین تولید کننده این مالچ ، افتخار خدمت به میهن اسلامی عزیزمان را دارد.
    امید است با گسترش و نهادینه شدن فرهنگ استفاده از این مالچ ، موجبات بهبود وضعیت محیط زیست و رضایت مردم و مسئولین عزیز کشورمان فراهم گردد.

    همراه:09128717951
    تلفن:8-02334584381
    Email:aarjaneh@asiapotas.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *